تخت بستری CCU ICU چیست؟

تخت سه شکن برقی

تخت بستری ICU /CCU  نوعی تخت بیمارستانی میباشد  که از آن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان  مورد استفاده بیماران قرار میگیرد.

این تخت بیمارستانی دارای 4 موتورالکتریکی  میباشد که هر موتور وظیفه ای برعهده دارد. یک موتور برای تغییر وضعیت شکن زیر سر ،یک موتور تغییر وضعیت شکن زیر پا ،یک موتور برای تنظیم ارتفاع تخت و یک موتور هم برای ایجاد زاویه مثبت و منفی و یا به عبارتی زاویه ترند و ریورس میباشد.

کفه های این نوع تخت بیمارستانی از جنس abs است جدا شونده است و به دلیل آلودگی ها در محیط بیمارستانی قابلیت شست و شو و ضد عفونی کنندگی دارد.این تخت دارای سطح بستر سه شکن می باشد که تغییر وضعیت شکن ها با اسفاده است کنترل دستی و نرس کنترل انجام میشود.دارای قابلیت نصب انواع بد ساید میباشد .برای نصب تجهیزات ارتوپدی و یا جا به جایی آسان تخت،گارد نصب شده است و همچنین تخت فوق اهرم CPR  دارد که از آن  برای یکنواخت کردن تخت هنگامی که تخت در پوزیشن های مختلف قرار دارد استفاده میشود.ساختار این تخت بیمارستانی به گونه ای است که تا وزن 250 کیلوگرم را بارگذاری میکند.قابلیت اتصال پایه سرم در چهار طرف تخت قرار دارد.چرخ های آن دارای قطر 15 سانتی متر میباشد که مجهز به قفل مرکزی است  که در زمان فشار دادن اهرم تخت هر چهار چرخ به طور همزمان قفل میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *